Vanliga frågor

Nedan ser du några av de vanligaste frågorna. Om du inte hittar det du söker här, ring för att prata med en av våra kundtjänstrepresentanter på 020 120 3023 (inom Sverige) eller +32 2 643 8876 utanför Sverige . Du kan även skicka ett e-post till online@westernunion.com.

Samtal inom Sverige är gratis från fasta telefoner. Priser för samtal från mobiler fastställs av din nätverksleverantör. För internationella samtal gäller internationella priser.

REGISTRERING

Som enskild ägare betraktas du som en person och du måste därför ange samma information som en enskild individ, tillsammans med ytterligare information om ditt företag.

VILKA HANDLINGAR BEHÖVER JAG SKICKA IN TILLSAMMANS MED MIN ANSÖKAN?

För enskild firma behövs följande:

  • Ett kontoutdrag eller en elräkning
  • Ett giltigt nationellt ID-kort
  • En bostadsadress. En Postbox- adress är otillräcklig.

För övriga företag behövs följande:

  • Företagets bankutdrag
  • Ägarinformation - lista över alla parter som äger minst 25 % av företaget
  • Partneravtal (för partnerskap)
  • Utdrag ur Bolagsverket
  • Den adress som företaget är registrerat på. En postboxadress är otillräcklig.
  • Godkänd typ av ID handling * på personen som ansöker om kontot å företagets vägnar

*Godkända typer av ID-handlingar är pass, nationellt ID-kort eller körkort med foto.

Vill du registrera dig för ett konto som privatperson? Gå till Online FX för privatpersoner

HUR VET JAG OM MIN ANSÖKAN HAR ACCEPTERATS?

Så fort vi har mottagit och bekräftat dina uppgifter så kommer ditt onlinekonto i normala fall att aktiveras efter 1-2 dagar.

Du kan komma att bli kontaktad av en av våra kundtjänstrepresentanter om det saknas information.

OM TRANSAKTIONER

ÄR TJÄNSTEN AVGIFTSBELAGD?

Vi tar inte ut någon avgift för att skapa eller upprätthålla ett konto. Avgifterna beror på vilken betalningsmetod du väljer för din överföring. Ytterligare avgifter kan även tas ut av en tredje part, såsom banker och betalningshanterare beroende på betalningsmetoden du använder. Se Överförings - och betalnings metoder för mer information.

HUR SNABBT KOMMER PENGARNA FRAM TILL MINA MOTTAGARE?

Betalningsmetoden du väljer avgör hur snabbt pengarna överförs till din mottagare. Se Överförings - och betalnings metoder för mer information.

MÅSTE MINA MOTTAGARE OCKSÅ HA ETT WESTERN UNION BUSINESS SOLUTIONS-KONTO FÖR ATT TA EMOT PENGAR?

Nej. Du kan göra en överföring direkt till din mottagares bankkonto.